Wyszukaj tłumacza przysięgłego

Wyszukaj tłumacza

 

Wyszukaj orzeczenie ETPCz

Wyszukaj orzeczenie

Typ orzecznictwa:
 

Wyszukaj komornika

Wyszukaj komornika

Wyszukaj syndyka

Wyszukaj syndyka

Ogłoszenia

Informacja dla osób ubiegających się o powołanie na stanowisko notariusza

2014-10-24

Osoba ubiegająca się o powołanie na stanowisko notariusza powinna złożyć następujące dokumenty:

  • wniosek o powołanie na stanowisko notariusza skierowany do Ministra Sprawiedliwości, spełniający wymogi, o których mowa w art. 13 ustawy - Prawo o notariacie ( Dz. U. z 2014r., poz. 164 ze zm.),
  • życiorys,
  • kwestionariusz osobowy (według wzoru - załącznik Nr 1 - zawartego w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej, Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz.286 ze zm.), z uwzględnieniem nazwiska rodowego matki,
  • odpis lub notarialnie poświadczona kopia dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych,
  • uchwałę (oryginał lub notarialnie poświadczony odpis) Komisji Egzaminacyjnej do spraw aplikacji notarialnej o uzyskaniu pozytywnego wyniku z egzaminu notarialnego – w przypadku osób, które uprzednio były asesorami notarialnymi wystarczającym jest wskazanie sygnatury sprawy o powołanie na asesora notarialnego,
  • w przypadku asesorów notarialnych, których umowa o pracę została rozwiązana po dniu wejścia w życie ustawy deregulacyjnej - świadectwo pracy potwierdzające spełnienie przesłanki, o której mowa w art. 33 ust. 3 ustawy deregulacyjnej,
  • w przypadku asesorów notarialnych, o których mowa w art. 33 ust. 2 ustawy deregulacyjnej - kopia umowy o pracę potwierdzająca zatrudnienie na stanowisku asesora notarialnego w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres wynikający z art. 11 pkt 6 ustawy Prawo o notariacie w brzmieniu dotychczasowym,
  • w przypadku sędziów/prokuratorów odpis dyplomu złożenia egzaminu sędziowskiego/prokuratorskiego i akt powołania do pełnienia urzędu sędziego/prokuratora lub notarialnie poświadczona kopia tych dokumentów,
  • w przypadku adwokatów/radców prawnych uchwałę o wpisie na listę adwokatów/radców prawnych lub notarialnie poświadczona kopia tej uchwały),
  • opinię notariusza - patrona za okres aplikacji notarialnej, a w przypadku podjęcia, po otrzymaniu zaświadczenia o uzyskaniu statusu zastępy notarialnego, zatrudnienia na stanowisku zastępcy notarialnego, także opinię za okres pracy na tym stanowisku,
  • opinię ostatniego pracodawcy (notariusza w przypadku asesorów notarialnych, o których mowa w art. 33 ust. 3 ustawy deregulacyjnej) lub odpowiednio opinię okręgowej rady adwokackiej lub okręgowej izby radców prawnych,
  • kserokopię dowodu osobistego,
  • dwa zdjęcia,
  • w przypadku osób urodzonych przed 1.08.1972 r. - oświadczenie lustracyjne lub informację o złożonym oświadczeniu lustracyjnym,
  • do wniosku kandydat może dołączyć dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia.

Nadto należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 10,00 zł.

Powyższą kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu m. st. Warszawy Dzielnica Śródmieście
nr: 60 1030 1508 0000 0005 5001 0038, wpisując tytuł wpłaty: opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej.

Oryginał dowodu wpłaty należy załączyć do wniosku.

O dokumencie
Ministerstwo Sprawiedliwości | Wprowadzenie: Anna Rojek | Edytor: Rafał Matusiak
Data wytworzenia: 24.10.2014 | Data dodania: 24.10.2014 12:34 | Data ostatniej modyfikacji: 24.10.2014 12:41