Jesteś na archiwalnej stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości.
Od 1 kwietnia 2019 r. strona internetowa Ministerstwa Sprawiedliwości znajduje się pod adresem www.gov.pl/sprawiedliwosc
Twoja obecna przeglądarka nie obsługuje poprawnie tej strony. Prosimy o uaktualnienie jej lub wybranie innej: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Opera, Safari.
Wyszukaj tłumacza przysięgłego
Wyszukaj tłumacza
Wyszukaj orzeczenie ETPCz
Wyszukaj orzeczenie
Wyszukaj komornika
Wyszukaj komornika
Wyszukaj syndyka
Wyszukaj syndyka
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Projekt: Opracowanie standardów obsługi interesanta w sądownictwie powszechnym
Numer i nazwa Działania: 2.17 Skuteczny wymiar sprawiedliwości
Okres realizacji projektu: 01.08.2016 r. – 31.12.2017 r.
Budżet projektu: 1 286 898,80 zł
Dofinansowanie projektu z UE: 1 084 598,31 zł
Celem projektu jest usprawnienie procesów zarządzania i komunikacji w obszarze obsługi interesanta w sądownictwie powszechnym poprzez opracowanie katalogu usług i standardowych procedur obsługi klienta w sądach powszechnych.
Informowanie klienta jest procesem realizowanym w odmienny sposób w różnych sądach.
Celem zapobieżenia istniejącej dysproporcji, zarówno w sposobie obsługi interesantów, jak i jakości informacji przekazywanej przez poszczególne sądy, zakłada się opracowanie standardów działania Biur Obsługi Interesanta (BOI), obejmujących wspólny i zestandaryzowany katalog usług i procesów pozostających w kompetencjach BOI.
Obecnie w większości sądów udzielane informacje nie są przedstawiane w ustandaryzowany, jednorodny sposób, co powoduje duże trudności podczas kontaktu obywateli z przedstawicielami jednostek organizacyjnych sądów powszechnych.
Działania w projekcie będą skoncentrowane na opracowaniu procedur i procesów obsługiwanych przez BOI oraz stworzeniu katalogu usług związanego z ujednoliconymi standardami pracy BOI oraz opracowaniu koncepcji wdrożenia nowego modelu komunikacji opartego o standaryzację procesów i procedur obsługi interesanta w sądownictwie. Przewiduje się, że efektem powyższych działań będzie znaczne odciążenie sekretariatów wydziałów i podniesienie jakości obsługi interesanta. Dodatkowo odciążenie pracowników sekretariatów, umożliwi im wykonywanie obowiązków merytorycznych, bezpośrednio związanych ze sprawą sądową, co z kolei wpłynie a poprawę sprawności orzecznictwa, a tym samym na poprawę sprawności funkcjonowania całego systemu. Ponadto standaryzacja i zwiększenie katalogu usług dla klientów wymiaru sprawiedliwości w sposób bezpośredni wpłynie na podniesienie poziomu obsługi i sposobu komunikacji w sądownictwie, a dzięki poprawie sprawności i zwiększeniu spójności działania służb sądowych pozytywnie wpłynie na stopień zadowolenia i postrzeganie sądownictwa przez obywatela.
ZADANIA MERYTORYCZNE REALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU
Nazwa zadania |
Opis zadania |
Zadanie 1. Przygotowanie koncepcji realizacji projektu dla potrzeb zamówienia publicznego i przeprowadzenie postępowania przetargowego |
Prace będą się koncentrowały na przygotowaniu koncepcji realizacji projektu dla potrzeb opisu przedmiotu zamówienia tj. merytorycznej części dokumentacji przetargowej umożliwiającej wybór Wykonawcy, który będzie odpowiedzialny realizację Zadania nr 2 i 3 projektu.
Okres realizacji: VIII 2016 r. – IV 2017 r. |
Zadanie 2. Działania analityczne i porównawcze |
Prace będą koncentrowały się na przeprowadzeniu badań i analiz w zakresie pracy BOI, tj.:
Okres realizacji: IV 2017 r. – XII 2017 r. |
Zadanie 3. Wypracowanie standardów w zakresie procesów i procedur BOI – Katalog ustandaryzowanych usług dla klientów sądów powszechnych w zakresie pracy BOI |
Prace będą koncentrowały się na opracowaniu, w oparciu o przeprowadzone badania, wywiady i analizy - Katalogu ustandaryzowanych usług w zakresie pracy BOI (zawierającego jednolite procedury i procesy) dla klientów wymiaru sprawiedliwości. W ramach zadania wypracowana zostanie także Koncepcja biznesowa dotycząca modelu funkcjonowania centralnych BOI oraz studium wykonalności w zakresie wdrożenia wypracowanych standardów obsługi interesanta oraz CBOI, również w zakresie obejmującym koncepcję przeprowadzenia szkoleń oraz procesów obejmujących wsparcie Zamawiającego na każdym etapie prac związanych z centralizacją BOI. Ponadto, na bazie rekomendacji i pozostałych dokumentów wypracowanych podczas zadania, opracowany zostanie dokument zawierający projekty aktów prawnych
Okres realizacji: VII 2017 r. – XII 2017 r. |
Kontakt w sprawie projektu: |
Departament Nadzoru Administracyjnego |