Jesteś na archiwalnej stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości.
Od 1 kwietnia 2019 r. strona internetowa Ministerstwa Sprawiedliwości znajduje się pod adresem www.gov.pl/sprawiedliwosc
Twoja obecna przeglądarka nie obsługuje poprawnie tej strony. Prosimy o uaktualnienie jej lub wybranie innej: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Opera, Safari.
Wyszukaj tłumacza przysięgłego
Wyszukaj tłumacza
Wyszukaj orzeczenie ETPCz
Wyszukaj orzeczenie
Wyszukaj komornika
Wyszukaj komornika
Wyszukaj syndyka
Wyszukaj syndyka
Archiwum informacji
Kolejne spotkanie Zespołu ds. Standardów Komunikacji w Sądach
„Zbiór dobrych praktyk komunikacyjnych i wizerunkowych dla sądów powszechnych” oraz „Praktyczne informacje dla dziennikarzy” - to główne tematy kolejnego spotkania Zespołu ds. Standardów Komunikacji w Sądach. Odbyło się ono 30 kwietnia br. w siedzibie resortu sprawiedliwości.
Wkrótce projekt dokumentu dedykowanego sądom powszechnym zostanie przesłany do konsultacji prezesom sądów apelacyjnych i okręgowych oraz stowarzyszeniom sędziowskim. Opinie i uwagi prezesów oraz sędziów będą cennym materiałem kończącym redagowanie „Zbioru…”. Do przygotowania dokumentu zostały wykorzystane m.in. wyniki anonimowych ankiet skierowanych do rzeczników prasowych sądów oraz dziennikarzy relacjonujących sprawy sądowe.
Zespół jest w trakcie opracowania zestawu informacji pomocnych dziennikarzom, którzy przygotowują materiały w sądach i chcą uzupełnić swoją wiedzę. Zbiór ten będzie zawierać m.in. informacje o zasadach nagrywania rozprawy, ochrony wizerunku, dostępu do akt czy o zdobywaniu informacji na poszczególnych etapach spraw.
Zespół ds. Standardów Komunikacji w Sądach został powołany w czerwcu 2014 r. przez Ministra Sprawiedliwości i Przewodniczącego Krajowej Rady Sądownictwa. W jego skład wchodzą przedstawiciele Ministerstwa Sprawiedliwości oraz członkowie Krajowej Rady Sądownictwa.
Wydział Komunikacji Społecznej i Promocji
Ministerstwo Sprawiedliwości