Jesteś na archiwalnej stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości.
Od 1 kwietnia 2019 r. strona internetowa Ministerstwa Sprawiedliwości znajduje się pod adresem www.gov.pl/sprawiedliwosc
Twoja obecna przeglądarka nie obsługuje poprawnie tej strony. Prosimy o uaktualnienie jej lub wybranie innej: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Opera, Safari.
Wyszukaj tłumacza przysięgłego
Wyszukaj tłumacza
Wyszukaj orzeczenie ETPCz
Wyszukaj orzeczenie
Wyszukaj komornika
Wyszukaj komornika
Wyszukaj syndyka
Wyszukaj syndyka
Archiwum informacji
Odpowiedź na publikację prasową
2013-06-07
Informujemy, że w artykule „Sędzia bez młotka, krzesła i papieru” zamieszczonym w dzienniku Rzeczpospolita w dniu 7 czerwca 2013 r. znalazły się nieprawdziwe i niepełne informacje.
Nieuzasadniona jest sugestia, że za dostawę papieru sąd ponosi dodatkowe koszty. Cena realizacji zamówienia na dostawę materiałów biurowych zawiera koszty dostawy tych materiałów do poszczególnych sądów.
Zakup mebli do sądów nie jest objęty systemem zakupów wspólnych, zatem sądy mogą zamawiać meble samodzielnie. Co więcej, dawny zakład przywięzienny w Rawiczu jest obecnie częścią Zachodniej Instytucji Gospodarki Budżetowej PIAST i nie ma nic wspólnego z działaniami Centrum Zakupów dla Sądownictwa. Dokonywanie zakupów przez sądy od IGB PIAST nie jest obecnie objęte wyłączeniem od stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych.
Również zakupy materiałów budowlanych oraz datowników, wbrew temu, co sugeruje artykuł, nie są realizowane w systemie zakupów wspólnych.
Poziom wykorzystania zapotrzebowań na poszczególne towary, w tym papieru i innych materiałów biurowych jest monitorowany na bieżąco, aby zapewnić płynność dostaw do sądów. Przy umowach, w których asortyment jest bardzo duży, możliwe są przesunięcia między kategoriami, w celu zapewnienia realizacji dostaw zgodnie z zapotrzebowaniem.
Informujemy jednocześnie, że system zakupów wspólnych jest ciągle rozwijany, dokonywane są analizy dotyczące poszczególnych kategorii zakupów. Tak innowacyjne przedsięwzięcie, jak centralna realizacja zakupów wymaga wzajemnej współpracy wszystkich jednostek uczestniczących w systemie zakupów wspólnych. Dotychczasowe korzyści z realizacji zakupów w systemie wspólnym zdecydowanie wskazują na zasadność ich stosowania.